Monday 7 January 2019

Jom Cegah Strok! Anda mungkin 'mangsa" Seterusnya!

Assalammualaikum dan Selamat sejahtera semua..

Apa itu strok?




Strok adalah salah satu punca penyakit yang membunuh secara diam-diam dikenali sebagai silent killer. Strok atau angin ahmar berlaku disebabkan gangguan kepada fungsi otak yang terjadi secara mendadak, berpunca daripada gangguan di pembuluh darah dalam otak dimana salur darah itu telah tersumbat dan bekalan darah ke sebahagian otak menjadi terganggu. Apabila bekalan darah terganggu bahagian tersebut tidak akan menerima oksigen yang cukup.

Dan bayangkan bila sebahagian otak tidak mendapat sumber oksigen, sel-sel otak tersebut akan mati dan dan mengakibatkan bahagian badan yang dikuasai oleh bahagian otak tersebut menjadi tidak boleh berfungsi dan seterusnya lumpuh.

Bukan itu sahaja stok juga merupakan kecederaan saraf yang serius dan gejalanya ialah kehilangan fungsi saraf secara tiba-tiba. Apa yang lebih teruk lagi, kesan strok akan berlaku kerosakan saraf kekal serta juga kematian jika tidak dirawat dengan segera.


Jenis-jenis strok.

1. Ischemic

- Berlaku apabila saluran darah ke otak tersumbat-salur darah tersumbat boleh terjadi apabila:
- terdapat ketulan darah
- arteri yang mula sempit akibat dipenuhi dengan kolestrol
- benda-benda berlemak yang lain yang melekat pada dinding saluran darah.


2. Hemmorhagic

- Berlaku apabila salur darah pecah, darah terkeluar dari saluran darah dan membunuh sel-sel otak.
- Punca utama: tekanan darah tinggi atau Hypertension.


Langkah Pencegahan untuk mengurangkan risiko strok.

Cara terbaik untuk mencegah stok adalah dengan mulakan dengan pemakanan yang sihat, jika dulu anda suka makan makanan segera, makanan tinggi garam dan gula sebaiknnya anda sudah perlu mula kurangkan makan makanan yang tidak sihat tersebut. Mulakan dengan diet kalori yang sihat bukan untuk kurus tetapi untuk sihat, jika anda kurus itu adalah bonus. Kenal pasti apa yang tubuh anda perlukan, terutama sekali nutrisi sihat yang diperlukan oleh badan. Mulakan kesedaran tentang kesihatan dengan banyak membaca dan tahu keperluan tubuh masing-masing kerana keperluan tubuh masing-masing adalah tidak sama. Contoh, jka tubuh anda memberikan tanda gusi sentiasa berdarah itu mungkin petanda anda kekurangan vitamin c, begitu juga dengan tanda-tanda yang lain.



Kemudian, mulakan rutin senaman yang teratur, berhenti merokok dan jauhi minuman yang beralkohol. Perubahan gaya hidup sihat dapat mengurangkan risiko:

Penyempitan pembuluh darah
Tekanan darah tinggi
Tinggi kolestrol dalam darah

Selain itu anda juga boleh mengambil makanan tambahan untuk membaiki metabolisme di tahap sel. Oleh itu supliment yang tinggi antioksidan dapat membantu pesakit mengawal penyakit mereka dengan lebih baik. Suplement yang saya boleh cadangkan adalah Vivix Shaklee.

Vivix Shaklee



Bagaimana Vivix Shaklee membantu pesakit strok?

Vivix Shaklee amat terkenal dengan kandungannya yang tinggi antioksidan dan kandungan dalam Vivix juga sangat hebat iaitu:

Resveratrol- ia bertindak sebagai antioksidan yang kuat, anti kanser dan anti inflamasi.

Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati dan abnormal akibat daripada serangan berjuta-juta perosak terutamanya radikal bebas pada setiap hari.Bukan itu sahaja, Vivix Shaklee juga membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakkan sel itu menjadi sihat semula.

Dalam Vivix Shaklee terdapat bahan yang super power iaitu Resveratol dan Polifenol yang tinggi sehinggakan ia sendiri boleh menahan dirinya sendiri daripada cuaca yang panas dan melindungi dirinya daripada bakteria dan fungus tanpa bantuan bahan kimia lain seperti, racun serangga. Sebab itu Resveratrol adalah sejenis antioksidan yang sangat berkesan yang dihasilkan dari tumbuhan. Bermakna ia semulajadi sepenuhnya dan bebas bahan kimia berbahaya.

Kehebatan Resveratrol ini dibuktikan oleh kajian yang dilakukan oleh Jabatan Sains dan Teknologi Universiti Ohio, AS pada tahun 1997- membuktikan kejayaan Resveratrol yang menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat selular.


Untuk mengetahui bahan utama dalam Vivix Shaklee anda juga boleh klik link di bawah.

Bahan Utama Dalam Vivix

Berminat untuk dapatkan Vivix?

Anda boleh hubungi saya

WhatsApp - 0.1.9.6.5.5.4.5.9.9
Facebook - Shamira Nasir
Instagram - myra_sofea94

Dapatkan promosi Vivix Twin Pack dengan harga tidak masuk akal!










No comments:

Post a Comment