Thursday 3 January 2019

Bahan Utama Dalam Youth ( Youth Complex)

Assalammualaikum.. dan selamat sejahtera kepada semua, kali ini saya nak kongsi tentang bahan yang terdapat dalam Youth SkinCare Shaklee, mesti ramai yang tertanya-tanya apa agaknya bahan yang ada dalam Youth ni sebab ianya natural dan tiada bahan kimia berbahaya.



Ramai wanita kat luar sana tak kisah pun, bahan apa yang ada dalam skincare yang mereka guna. Asalkan ada kesan wajah menjadi cantik, kulit glowing bak cermin dah cukup membuktikan produk itu bagus, tanpa memikirkan kesan dan akibat dari pemakaian produk tersebut. Hari ini mungkin berkesan, 2,3 tahun lagi tiba-tiba anda disahkan ada kanser kulit.. Takut kan? semoga kita semua dijauhi dari perkara yang tidak baik tersebut.

Seterusnya jom kita baca, apa bahan-bahan utama yang ada dalam Youth Shaklee :

1. Ekstrak Stem Sel Epal

- Bantu mempercepatkan pembaharuan kulit ke kadar yang lebih muda. Perasan tak ada orang kulit dia kusam, lepas cuci dan buat rawatan wajah pun masih kusam. Hal ini kerana kadar pembaharuan dalam kulit dia berlaku dengan sangat lambat. Rugi tau beli skincare harga beribu-ribu kalau tak ada fungsi mempercepatkan pembaharuan sel kulit. Tapi di Shaklee anda tak rugi, kerana ada ekstrak stem sel epal bersama vitamin E. Penting tau bahan ni sebab kita bukan bayi yang memperbaharui kulit setiap 14 hari. Yang menariknya ekstrak epal yang Shaklee guna bukan beli dekat pasar tau tapi  spesis epal yang tak dimakan oleh manusia. Bukan itu sahaja, uniknya spesis epal ini selepas 6 bulan gugur dari pokok ia masih tidak rosak dari situlah saintis mengetahui yang ekstrak stem sel epal spesis ini memperbaharui selnya setiap bulan.

Epal ini tidak dimakan kerana rasanya yang tidak sedap



2. Schisandra Chinensis

- Fungsi Schisandra chinensis ialah bantu untuk bekalkan nutrien lebih banyak kepada kulit dengan secara bersruktur. Bagaimana ia berfungsi ialah, lapisan atas kulit anda memerlukan nutrien dari dalam badan, untuk dapatkan nutrien dalam badan kepada kulit ia memerlukan beribu-ribu jalan. Semakin anda berusia ataupun anda selalu terdedah kepada sinaran uv, makan secara tidak sihat, dan terdedah kepada pencemaran. Apa yang berlaku? jalan-jalan untuk nutrien pergi kepada kulit semakin tertutup dan rosak. Jadi disinilah fungsi schisandra chinensis, iaitu ia bantu untuk anda tambah balik jalan-jalan yang rosak dan tertutup tadi.


Schisandra chinensis



Seterusnya, selepas anda telah mempunyai sel kulit baru yang banyak, lepas tu jalan-jalan yang tertutup dan rosak pun dah banyak untuk anda terima nurien dari badan jom kita kenal bahan yang seterusnya pulak.

3. Lotus Japonicus Extract

-Fungsi Lotus extract adalah mengaktifkan protien youth, didalam badan kita, terdapat satu protien  youth yang berfungsi untuk meningkatkan penghasilan kolagen dan elastin dia yang bagi isyarat supaya badan hasilkan kolagen dan elastin dengan lebih banyak lagi. Apa yang lotus japonicus ni buat adalah aktifkan protien youth supaya hasilkan kolagen dan elastin da hasilnya anda akan dapat kulit yang lebih tegang dan anjal.


Lotus Japonicus



Kemudian, sebagai tambahan kita ada bahan yang sama dalam Vivix iaitu Muscadine grapes yang berfungsi sebagai unuk elakkan kerosakan pada DNA sel kulit anda yang disebabkan oleh sinaran uv. Sinaran uv bukan sahaja gelapkan wajah malah boleh rosakkan sel kulit termasuklah DNA. Disamping itu terdapat juga Vital repair+vitamins dan nutrien yang berfungsi menenangkan kulit dan menghalang radikal bebas.


Teruja tak bila dah kenal bahan yang terdapat dalam Youth Shaklee ni? kalau teruja kenalah grab satu sementara promosi masih berjalan ni. Rugi ya amat kalau tak grab sekarang. Sekian dulu penulisan kali ini. Terima kasih kerana sudi baca, tak rugi tambah ilmu tau.





No comments:

Post a Comment