Tuesday 1 January 2019

Youth Shaklee Jenama Popular? Berkesan ke?

Asaalammualaikum dan hye semua.. seperti yang djanjkan hari ini saya akan share tentang 'bagaimana  indeks usia kulit dihasilkan' apa benda ni kan? macam pelik jer tajuk.. haha!
Youth Shaklee nih jenama yang popular ke? berkesan ke? haa.. mesti anda semua tertanya-tanya kan. okay bagi yang pertama kali dengar tentang Youth dan nak tahu tentang Youth boleh klik link di bawah yer.




Pengenalan Youth Shaklee (KLIK SINI)


FULL SET YOUTH SHAKLEE


Macam mana kita nak pastikan skincare yang kita guna ni betul-betul berfungsi dan memberi kesan dengan betul?


Inilah yang sebenarnya saya nak cerita dalam penulisan saya kali ini, Youth Shaklee akan memastikan produknya berkesan dan berfungi dengan betul melalui indeks usia kulit inilah.. dimana, indeks usia kulit ni boleh dikatakan kerjasama Shaklee dengan syarikat lain untuk keluarkan klinikal paper dan kajian yang dijalankan lebih kepada 100 orang daripada umur yang berbeza, lepastu mereka ini dikategorikan mengikut umur yang berbeza, kemudian kulit mereka dianalisa mengikut karektor dan terdapat 10 jenis kulit.



1. Kedutan wajah - ada 3 jenis kedutan
2. Saiz pori
3. Tona kulit
4. Ketegangan kulit
5. Teksture kulit
6. Jeragat
7. Keserian kulit
8. Kulit layut

Ini semua merupakan pengukur untuk setiap individu dalam setiap kategori umur dan dari situ kita boleh kenal pasti kulit dengan lebih mendalam, contoh umur 20-an kulit layut hanya 5% sahaja dan orang umur 40-an jeragatnya 2%, ini sekadar contoh yer untuk anda faham. Jadi daripada sini kita ada pembabitan daripada dermatologi, pakar kulit dan jugak statistik ahli statistik untuk betul-betul pastikan setiap peringkat umur yang terlibat dapat dikenalpasti seorang demi seorang.




Semua proses ini dijalankan dengan sangat teliti dan barulah klinikal paper dikeluarkan, bukan mudah-mudah bagi orang cuba skincare lepastu bagi "survey form" dan tanya tentang keaadaan kulit dia, rasa cerah ke? rasa lembab ke? hanya dengan rasa dan buat andaian sahaja tapi TIDAK  di Shaklee tau kita buat indeks usia ini dan pastikan pengguna Youth betul-betul mempunyai perubahan dalam usia kulit mereka.

Untuk pengetahuan semua, kajian yang Youth Shaklee jalankan tidak terhad kepada wanita berkulit putih sahaja, tetapi kajian juga dijalankan terhadap wanita asia.

Penting tak untuk tahu semua maklumat ini? penting sangat tau.. supaya kita tak jadi mangsa produk timbang kilo belakang rumah jadilah wanita yang bijak dalam menilai.

Okay next! esok saya akan tulis tentang bahan-bahan yang terdapat dalam Youth pulak..  ( Youth Complex)

Ouh! sebelum terlupa, Youth Shaklee ada promosi bulan ini tau, untuk maklumat lebih lanjut boleh rujuk pada link atas tadi, klik jer tau dekat situ ada detail untuk hubungi saya.

No comments:

Post a Comment