Wednesday 25 April 2018

LECITHIN SHAKLEE

>Melindungi hati-menghalang enapanlemak di hati, sirosis dan hati berlemak-bantu pulihkan kesihatan hati
.
>Memecahkan lemak dan kolestrol-bertindak sebagai pembersih salur darah-pengambilan tambahan bantu mengemulsi lemak, kolestrol dan triglisend dalam tubuh kita.
.
> Mencegah obesiti- pengambilan Lecithin dalam kuantiti yang betul bantu melansingkan badan dengan bantu bakar lemak yang degil.
.
>Mencantikkan kulit dan otot-mampu membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit (elak kulit bersisik dan kering)- juga aktifkan metabolisma sel dan lambatkan penuaan.
.
>Memperbaiki alergi- Lecithin menghalang platlet darah dan aktifkan tisu gegelang didalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah seperti demam alergi.
.
>Menghalang kejadian batu karang-antara punca batu karang adalah disebabkan kolestrol-Lecithin bantu mengemulasi lemak agar terhalang menjadi kolestrol yang menyebabkan punca terjadinya batu karang.
.
>Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress- Lecithin mengandungi kolina-kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan- kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetikolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf-bantu otak berfungsi dengan cerdas
.
>Menghalang tekanan darah tinggi-Lecithin menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah-bantu halang salur darah dari tersumbat.
.
>Meringankan sembelit-bertindak sebagai pelembut najis dan meleraikan toksin dalam usus.
.
KANDUNGAN LECITHIN
>Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya non-gmo, dimana setiap kapsul mengandungi 520mg Lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol- Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tidak tepu.

No comments:

Post a Comment