Wednesday 25 April 2018

ALFALFA SHAKLEE


.
>Alfalfa Shaklee diperbuat daripada tanaman Alfalfa (MEDICAGO SATIVA) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan bebas kimia ( menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia)
.
> Alfalfa juga dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'
.
> Medicago Sativa juga memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan Alfalfa kerana akarnya boleh mencecah sehingga 20 kaki kedalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi dan mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar.
.
>Daun Alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil dan Shaklee hanya menuai daun Alfalfa apabila daun benar-benar telah mencapai tahap kematangan yang mutlak.
.
> Daun-daun Alfalfa akan dikeringkan sebelum dikompres menjadi tablet (1tablet mengandungi 300mg Alfalfa) apa yang membezakan produk Shaklee ialah daun-daun Alfalfa Shaklee dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya. Bahagian lain yang tidak penting akan dilupuskan.


Manfaat Utama Alfalfa

1. Mencuci hati dan darah- Alfalfa mampu mengembalikan kenormalan badan yang asid, menghilangkan badan yang bertoksin dari badan.

2. Melawan alahan- memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.

3. Menyingkirkan lemak dan kolestrol- Kajian klinikal terbukti bahawa peggunaan jangka masa panjang dapat menghapuskan kolestrol. Alfalfa mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat untuk menyerap kolestrol.

No comments:

Post a Comment