Thursday 6 October 2016

OMEGA GUARD SHAKLEE

Assalammualaikum.. w.b.t kepada semua pembaca blog Myra Sofea..

OMEGA GUARD SHAKLEE
Hari ni nak review satu produk dari Shaklee yang best sangat! kenapa saya cakap best? Jom baca tentang produk ni.. produk apa? haa.. ni nak review! Omega Guard nama diberi! dan sudah semestinya dari Shaklee.. I love Shaklee!

Keistimewaan Omega Guard Shaklee

Friend Of Sea
  Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang terbaik di dunia! haa.. di dunia tau.. kalau kat Malaysia? kat tempat keja? kat rumah? lagilah yang terbaik! boleh tayang kat jiran sebelah umah.. cakap kat dia saya ada minyak ikan terbaik di dunia! awak ada ? kalau takda suruh order dengan saya, hihi.. Korang tau tak minyak ikan yang terdapat dalam omega guard diiktiraf oleh 'Friend of Sea' iaitu sebuah organisasi pemuliharaan antarabangsa yang mengawal dan menetapkan kriteria yang ketat. 'Friend of Sea' menjejaki populasi ikan dan kerja-kerja dengan nelayan untuk menetapkan had tangkapan serta mengelakkan tangkapan semasa musim pembiakan. Usaha mereka membantu adalah untuk memastikan bekalan berterusan di samping mengekalkan minyak ikan yang berkualiti tinggi untuk produk Shaklee tanpa merosakkan alam sekitar. Kualiti jaga.. alam sekitar pun jaga! dahsyat produk Shaklee ni.. awak ? makan choki-choki pun buang merata.. hehe!

Perbezaan Shaklee

 Korang tau tak perbezaan yang ada pada Omega Guard Shaklee tiada pada produk lain! Apa yang berbeza sangat tu ? jom baca!

~ Omega Guard dihasilkan melalui kaedah ultratulen bergred farmaseutikal iaitu teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Kebanyakan pengusaha kilang lain menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan-kesan (nutrien musnah malah tidak boleh menapis kandungan logam yang berbahaya). Shaklee menghasilkan minyak ikan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya- plumbum, merkuri, arsenik, kadmium (merupakan bahan kimia yang sangat bertoksik)

~ Omega Guard diekstark dari ikan laut sejuk seperti Sardin, Mackerel, Herring, Anchovies di perairan negara Jepun dan ia bukan dari hati minyak ikan kerana kandungan toksik di hati sangat tinggi, dan kalau anda selalu buat research ikan yang Shaklee pilih merupakan ikan yang rendah tahap mercuri.

~ Omega Guard  merupakan minyak ikan yang lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega-3 yang diperlukan oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu hasilkan asid lemak jadi kita perlu dapatkan dari sumber lain seperti makanan atau dari Omega Guard Shaklee yang sudah semestinya lengkap dengan 7 asid lemak.

APAKAH MANFAAT UTAMA OMEGA GUARD SHAKLEE?
Lihat! inilah salur darah kita

1. Mencegah penyakit saluran darah dan strok - DHA dan EPA boleh menentang thrombosis-melincirkan saluran darah-merendahkan kolestrol dan menghindar pembekuan darah dalam badan-mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala.

2. Asid Lemak - omega-3 asid lemak yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita dan kita perlu dapatkan dari sumber makanan atau suplement- omega-3 dari sumber tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada DHA dan EPA secara berkesan oleh badan-omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang protetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos-boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS-bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

3. Membantu tumbesaran @ perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori- DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina- ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan- DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran (mencegah alzheimer)- memelihara penglihatan dan pendengaran (cegah magrain)-satu hidangan omega guard membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

4. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit seperti, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pimggang.

5. Menentang cancer - Kajian telah menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon- meningkatkan enterogastritis-meransang kesihatan hati selepas pembedahan- membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan baik.

6. Memelihara fungsi-fungsi sendi - paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan-mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.

Mencegah tekanan dan kemurungan
7. Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan - EPA dan DHA  mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental- menghindar dari penyakit kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan schizophrenia.










SIAPA PERLUKAN OMEGA GUARD SHAKLEE ?

> Orang yang ingin kuruskan badan- omega-3 asid lemak bertindak sebagai agen pembakar lemak yang berkesan.

> Pesakit radang/sakit sendi (arthritis)- mengandungi DHA dan EPA yang mengurangkan keradangan sendi-mengurangkan tindakbalas enzime yang menyebabkan penghakisan cartilage (tulang rawan antara sendi)

>Penghidap asthma/resdung/ekszema- bertindak sebagai anti-inflammatori yang mengurangkan keradangan dan simptom alergi lain.

>Pesakit jantung/darah tinggi/kolestrol tinggi dan mereka yang ingin mencegah- omega guard kurangkan paras kolestrol dalam darah dan bantu kekalkan tekanan darah yang normal.

>Ibu hamil/menyusu- Ibu hamil dan menyusu yang mengambil Omega Guard akan menyalurkannya kepada si bayi- meransang perkembangan otak dan membantu komunikasi antara satu sel dengan sel yang lain malah ia juga baik untuk memori.

Kanak-kanak yang sedang membesar
>Kanak-kanak yang sedang membesar/belajar- meransang ketajaman otak dan menguatkan daya ingatan (memori)




Berita baik ! bulan oktober ada promosi Omega Guard! promosi  sah sehingga 31 Oktober 2016!

Berminat untuk dapatkan Omega Guard Shaklee dan percuma konsultasi nutrisi ?

Hubungi saya:
Myra ( Pengedar Shaklee Kedah)
Facebook: Shamira Nasir
Instagram: myra_sofea94
WhassApp: 019-6554599

No comments:

Post a Comment