Tuesday 25 October 2016

5 TANDA BADAN ANDA OBESITI

Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog Myra Sofea..

Terima kasih kerana sudi singgah di blog Myra Sofea, saya doakan anda semua dikurniakan kesihatan yang baik dan bahagia di samping keluarga tercinta.

Setiap orang pasti impikan tubuh badan yang sihat dan menarik. Masalah berat badan atau obesiti mungkin menjadi masalah buat anda yang ingin memiliki berat badan yang ideal, malah masalah akan bertambah parah apabila obesiti atau masalah berat badan yang anda hadapi di sertai dengan penyakit yang kronik seperti masalah jantung, kencing manis, darah tinggi dan sebagainya.

Apakah Obesiti ?

Obesiti dapat ditakrifkan sebagai seseorang yang mempunyai berat badan yang berlebihan. Dalam erti kata lain, obesiti ialah badan yang tidak ideal dengan ketinggian. Jelas ? adakah anda seseorang yang ditakrifkan sebagai obesiti ? Jika YA!! anda dalam masalah besar, wajib cegah sebelum terlambat!

OBESITI 


Apa Punca Obesiti ?

Fenomena ini terjadi kerana sikap kita sendiri, boleh jadi faktor lain seperti keturunan dan pengambilan ubat-ubatan, salah satu punca yang menjadi berlakunya masalah berat badan atau obesiti adalah rakyat Malaysia lebih gemar makan makanan yang tidak seimbang dan mengamalkan corak kehidupan yang tidak sihat serta malas bersenam.

PEMAKANAN YANG TIDAK SIHAT PUNCA OBESITI




Apakah 5 Tanda Badan Anda Obesiti ?

1. Pakaian anda semakin ketat

Tanda badan anda obesiti adalah baju dan seluar yang anda pakai setiap hari semakin ketat dan buat anda tidak selesa bila memakainya.




2. Tubuh mudah penat dan lesu

Cepat merasa penat dan letih adalah antara tanda badan anda mengalami obesiti, lebihan berat badan bukan saja buat anda mudah penat tetapi akan memperlahankan pergerakan anda, peredaran darah juga menjadi lambat. Tindakan yang bijak adalah anda perlu mula merancang jadual diet anda.






3. Sakit lutut

Penambahan berat badan atau obesiti pada diri anda membuatkan lutut dan pergelangan kaki bekerja lebih keras. Sendi dan otot di kaki serta punggung boleh menjadi sakit malah, postur tubuh juga boleh berubah untuk jangka masa panjang.


                                                      




4. Tanggapan orang lain terhadap anda.


Petanda yang paling ketara adalah bila keluarga anda atau kenalan rapat anda mula menegur tentang berat badan anda. Jika anda mempunyai tanda obesiti ini anda harus bertindak dengan segera! anda perlu dapatkan nasihat dari pakar dan mulakan diet anda.






5. BMI anda tidak normal.

BMI digunakan untuk menentukan status berat badan seseorang, apakah seseorang itu mempunyai berat badan yang terlalu kurus, obesiti atau ideal. Anda boleh rujuk gambar di bawah untuk cara pengiraan BMI dan semak BMI anda.

CARA KIRA BMI



TAHAP BMI ANDA


Adakah anda mempunyai kesemua tanda di atas ? jangan biarkan masalah obesiti anda melarat! bertindak sekarang atau tidak selamanya..

JOM SAYA BANTU ANDA TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CARA MUDAH DAN SELAMAT!

Antara perkara pertama yang muncul dalam pemikiran kita bila dilanda masalah obesiti atau kegemukan ialah dengan berdiet.. tapi.. sejauh mana diet anda berkesan ?

Jika diet anda masih tidak berkesan untuk turunkan berat badan anda saya cadangkan anda cuba 
SET KURUS SHAKLEE, vitamin semulajadi yang terbukti berkesan!

JOM SAYA BANTU ANDA! dengan SET KURUS SHAKLEE dan cara diet yang betul, terbukti berkesan! selamat!






SET KURUS SHAKLEE





Jom lihat TESTIMONI saya, sila klik TESTIMONI SAYA SENDIRI

TESTIMONI SAYA SENDIRI

Anda keliru dengan SET KURUS SHAKLEE yang terlalu banyak?

Anda berminat nak cuba SET KURUS SHAKLEE  untuk masalah obesiti anda ?

Dapatkan SET KURUS SHAKLEE ini sekarang dengan cadangan terbaik untuk anda dan mengikut bajet anda.

FREE KONSULTASI

 FREE TIPS KURUS DAN SIHAT

 WhatsApp
019-6554599
     MYRA







No comments:

Post a Comment